Lyhyitä ajankohtaisia asioita ammattiosastossa 2/24

23.2.2024

Huomio, että jäsentietojen tarkistuskampanja päättyy 29.2.2024. Käy tarkistamassa ja päivittämässä jäsentietosi. Muista käydä painamassa tallenna - painiketta vaikka tietosi ovat oikein ja ennallaan!

Jäsentietojen ajantasaisuus on tärkeä työkalu esimerkiksi pääluottamusmiehelle kun työnantajan kanssa käydään keskustelua eriammattiryhmien edunvalvonnasta.  Konkreettisena esimerkkinä palkkausjärjestelmän uudistus, josta käymme myöhemmin neuvottelua työnantajan kanssa. Lisäkoulutusta/ vaativaa osaamista edellyttävät tehtävät ja vaativat tehtävät on tunnistettu pakottavasti uudessa palkkausjärjestelmässä, mutta mitä muita tehtäviä voidaan tunnistaa ja nostaa näihin kuuluvaksi? Tämän vuoksi pääluottamusmies kartoittaa jäsenten, eli Teidän, työpaikat, -yksiköt ja -tehtävät sekä nimikkeet, ja näiden tietojen pohjalta käydään neuvotteluja hyvinvointialueella. Jos jäsentiedot ovat virheelliset tai puutteelliset ei edunvalvonta onnistu ja jonkun Teistä edunvalvonta ei toteudu niin kun sen pitäisi. Uusi palkkausjärjestelmä toimii lisäksi pohjana palkkaharmonisoinnille.

Käy siis tarkistamassa kaikki jäsentietosi, myös puhelinnumero ja osoitetiedot, ja päivitä ne tarvittaessa.

Tehy arpoo lahjakortteja tietojen tarkistaneiden ja päivittäneiden kesken, Onnea lahjakorttien arvontaan!